Skip links
ارتباط موثر با کارکنان دورکار

معرفی روش‌هایی برای ارتباط موثر با کارکنان دورکار

ارتباط مؤثر با کارکنان دورکار در را به روی راه‌های جدید و خلاقانه برای حفظ ارتباط باز می‌کند. از آن‌جایی که همکاران و کارمندان دور از هم هستند، مدیران دورکاری به تعدادی ابزار برای باز نگه‌داشتن خطوط ارتباطی متکی هستند. این ابزارها به اشکال مختلف، از چت صوتی ساده گرفته تا برنامه‌های پیچیده‌تری مانند نرم افزارهای اشتراک‌گذاری صفحه نمایش برای ارتباط با کارکنان دورکار نیاز دارند.

در زیر روش‌های مختلفی وجود دارد که مدیران و کارکنان از راه دور یک‌دیگر را در جریان کارها نگه می‌دارند. همه ما شنیده‌ایم که مردم می‌گویند ارتباط کلیدی است و این امر هر چقدر هم که ممکن است کلیشه‌ای به نظر برسد، حقیقت دارد. ارتباط در هر جنبه‌ای از زندگی مهم است و تجارت نیز از این قاعده مستثنی نیست و ارتباط با کارکنان در زمان دورکاری، حیاتی است.

اولویت‌های ارتباطی را در مدیریت کارکنان دورکار کشف کنید

اولویت‌های ارتباطی را در مدیریت کارکنان دورکار کشف کنید

ممکن است مدیر شما ترجیح دهد از طریق ایمیل با هم ارتباط برقرار کنید، درحالی‌که یکی از همکاران دوست دارد از طریق پیام‌رسانی فوری همکاری کند و دیگری با تماس‌های ویدیویی گاه‌به‌گاه بهترین کار را انجام می‌دهد. برای ارتباط مؤثر با کارکنان دورکار بهتر است پیدا کنید که چه کسی چه چیزی را دوست دارد و سپس سعی کنید به روشی که نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند، ارتباط برقرار کنید.

برای ارتباط مؤثر با کارکنان دورکار بهتر است پیدا کنید که چه کسی چه چیزی را دوست دارد و سپس سعی کنید به روشی که نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند، ارتباط برقرار کنید.
why did i get this?

هنگامی که شروع به کار کردید، ممکن است متوجه شوید که رویکردهای ساده‌تری برای مقابله با پروژه‌های خاص وجود دارد، بنابراین برای گزینه‌های جدید آماده باشید. اگر روی یک پروژه پیچیده یا خلاقانه کار می‌کنید که نیاز به دسترسی به اسناد و بحث‌های متعدد دارد، راه‌های جدیدتر را امتحان کنید.

اولویت‌های ارتباطی در مدیریت کارکنان دورکار

اولویت‌های ارتباطی در مدیریت کارکنان دورکار

مهارت‌های ارتباطی عالی را توسعه دهید

مهارت‌های ارتباطی عالی را توسعه دهید

برای شروع ارتباط مؤثر با کارکنان دورکار، مهم است که ابتدا این حقیقت را مطرح کنید که اگر برای مهارت‌های ارتباطی خود تلاش نکنید، هیچ کانال ارتباطی کارساز نخواهد بود. منظور این است که بتوانید هدف خود را به وضوح بیان کنید. شما می‌توانید بهترین مهارت‌های اجتماعی حضوری را داشته باشید، اما تعاملات آنلاین بسیار متفاوت است. آن‌ها واقعا دو دنیای جداگانه هستند.

برای شروع ارتباط مؤثر با کارکنان دورکار، مهم است که ابتدا این حقیقت را مطرح کنید که اگر برای مهارت‌های ارتباطی خود تلاش نکنید، هیچ کانال ارتباطی کارساز نخواهد بود

این بدان معناست که بتوانید به‌طور مؤثر، سریع و مختصر ارتباط برقرار کنید. سعی کنید نظر خود را به وضوح در چند جمله بیان کنید و اگر زمان بیشتری طول کشید، ممکن است زمان استفاده از تلفن یا شروع یک چت تصویری فرا رسیده باشد. به‌هرحال، پیامی که تایپ آن پنج دقیقه طول می‌کشد (زمانی‌که معمولا یک تماس تلفنی یک دقیقه‌ای است) چندان کارآمد نیست. در ارتباط مؤثر با کارکنان دورکار بنابراین باید مطمئن شوید که به‌موقع به دیگران پاسخ می‌دهید.

در ارتباط مؤثر با کارکنان دورکار بنابراین باید مطمئن شوید که به‌موقع به دیگران پاسخ می‌دهید.

روش‌های ارتباط مؤثر با کارکنان دورکار

روش‌های ارتباط مؤثر با کارکنان دورکار

بیشتر بخوانید:  نکات ضروری برای مدیریت پرسنل در دورکاری

بیشتر بخوانید:
نکات ضروری برای مدیریت پرسنل در دورکاری

ایمیل 

ایمیل 

ایمیل تقریبا به اندازه چت یا کنفرانس ویدیویی کارآمد نیست (حداقل در بیشتر موارد). اگر شخصی آنلاین نیست و شما نمی‌توانید چت کنید، ایمیل همیشه یک گزینه است. یا اگر به فردی خارج از شرکت خود ایمیل می‌فرستید، برای اکثر حرفه‌ای‌ها مؤثر عمل می‌کند. این می‌تواند یک ابزار مؤثر و درعین‌حال استفاده بیش‌ازحد آن مضر باشد. اگرچه ممکن است ایمیل، بهترین انتخاب برای پاسخ‌های سریع نباشد، اما راهی عالی برای سازماندهی و ثبت مکالمات اساسی برای مراجعات بعدی هستند.

اگر شخصی آنلاین نیست و شما نمی‌توانید چت کنید، ایمیل همیشه یک گزینه است

چت صوتی

چت صوتی

 بسیاری از پلتفرم‌های آنلاین، امکان چت از طریق اینترنت را ارائه می‌دهند. چت صوتی روشی فوق‌العاده برای برقراری مکالمات بی‌درنگ است که نیازی به تعامل بصری یا تلفن ندارد. وقتی صحبت از چت به میان می‌آید، بدین معناست که مردم می‌توانند در هر زمانی با شما ارتباط برقرار کنند. در بسیاری از برنامه‌های چت، پیام‌های دریافتی با هشدار همراه هستند. اگر این هشدارها تمرکز شما را از بین می‌برند، و یا در حال انجام پروژه هستید، آن هشدارها را خاموش کنید.

 
چت صوتی روشی فوق‌العاده برای برقراری مکالمات بی‌درنگ است که نیازی به تعامل بصری یا تلفن ندارد.

مهارت‌های ارتباطی عالی در دورکاری

مهارت‌های ارتباطی عالی در دورکاری

چت تصویری

چت تصویری

اگر نیاز دارید یا می‌خواهید شخصیتی را به مکالمات خود اضافه کنید، چت تصویری ممکن است بهترین ارتباط مؤثر با کارکنان دورکار باشد. از طریق چت ویدیویی، مدیران می‌توانند بازخورد شخصی‌تری ارائه دهند یا با وجود جدایی جغرافیایی، مصاحبه‌های رو در رو انجام دهند.

از طریق چت ویدیویی، مدیران می‌توانند بازخورد شخصی‌تری ارائه دهند

 تلفن

 
تلفن

گوشی خوب قدیمی؛ ممکن است از نظر فناوری پیشرفته‌ترین راه برای برقراری تماس نباشد، اما یک روش مؤثر است. باز هم، این یک روش مدیریت ارتباط با کارمندان دورکار است که در آن، مدیران باید مراقب زمان شخصی کارکنان باشند. اگر کارمندی خارج از دفتر یا خارج از ساعات کاری معمولی است، بهتر است این روش ارتباطی را به زمان دیگری موکول کنید.

 ویدئو

 
ویدئو

بسیاری از مدیران دورکاری دریافته‌اند که ایجاد ویدیوها راهی عالی برای برقراری ارتباط مؤثر با کارکنان دورکار و دسترسی به فرآیندها و رویه‌هایی است که کارکنان به آن نیاز دارند. قالب ویدئو برای اهداف آموزشی نیز عالی عمل خواهد کرد.

قالب ویدئو برای اهداف آموزشی نیز عالی عمل خواهد کرد

نرم‌ افزار اشتراک‌گذاری و ارائه صفحه نمایش

نرم‌ افزار اشتراک‌گذاری و ارائه صفحه نمایش

برای داشتن ارتباط مؤثر با کارکنان دورکار، داشتن یک پلتفرم ضروری است که به مدیران این امکان را می‌دهد تا وظایف، فعالیت‌ها یا اطلاعات خاصی را به کارکنان نشان دهند. نرم‌ افزار به اشتراک‌گذاری و ارائه صفحه نمایش دقیقا همین را نشان می‌دهد. مدیران می‌توانند به جای ارسال نمایش‌های اسلاید طولانی از طریق ایمیل، زمان جلسه را تنظیم کرده و صفحه نمایش خود را در حین راه‌رفتن با گروهی از افراد در جلسات، بی‌درنگ به اشتراک بگذارند.

خدمات اشتراک‌گذاری اسناد

خدمات
اشتراک‌گذاری اسناد

امروزه، دوران یادداشت‌ها و اسناد کاغذی که دور یک میز به هم ریخته شناور بودند، گذشته است. به لطف خدمات به اشتراک‌گذاری اسناد، کار همزمان و مشارکتی را می‌توان در یک محیط مجازی تکمیل کرد. از اسناد گرفته تا صفحات گسترده و ارائه‌ها، این خدمات تیم‌های دورکار را متصل نگه می‌دارند و به سمت اهداف پیش می‌برند.

این خدمات تیم‌های دورکار را متصل نگه می‌دارند و به سمت اهداف پیش می‌برند.

بیشتر بخوانید:  راهکارهایی برای تقویت مشارکت کارمندان

بیشتر بخوانید:
راهکارهایی برای تقویت مشارکت کارمندان

رسانه‌های اجتماعی سازمانی

رسانه‌های اجتماعی سازمانی

برقراری ارتباط در دورکاری

برقراری ارتباط در دورکاری

در برقراری ارتباط با تیم خود فعال باشید

در برقراری ارتباط با تیم خود فعال باشید

سخن پایانی

سخن پایانی

ارتباط با کارکنان دورکار جدید نیست، اما به تازگی گسترده شده است. از آن‌جایی که شرکت‌ها و کارمندان بیشتری از دورکاری استقبال می‌کنند، رهبران و مدیران باید دوباره یاد بگیرند و در مورد روش‌های قدیمی انجام کارها تجدید نظر کنند. از همکاری تیمی و جلسات گرفته تا مدیریت عملکرد و برنامه‌ریزی‌ها، کار از راه دور نحوه، زمان و مکان کار ما را تغییر می‌دهد. همان‌طور که می‌بینید، برقراری ارتباط مؤثر با یک کارمند از راه دور، یا تیمی از کارمندان از راه دور، لازم نیست دشوار باشد، فقط باید در مورد موثرترین راه صحبت با آن‌ها هوشمندانه فکر کنید.

هدف از این کار این است که مطمئن شوید همه کارمندان، همه چیز را می‌فهمند و در مراحل اولیه و به‌طور مداوم در طول پروژه یکسان هستند و این خطر خطا را به حداقل می‌رساند. این روزها راه‌های بی‌پایانی برای ارتباط مؤثر با کارکنان دورکار وجود دارد. همه این‌ها روش‌هایی ارتباطی قدرتمندی هستند و هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. اما یک چیز مطمئن وجود دارد: همه آن‌ها به ارتباطات مؤثر با کارمندان کمک می‌کنند. اگر از راه دور کار می‌کنید، بیاموزید که چگونه بهره‌وری خود را با استفاده از روش‌های ارتباط مؤثر با کارکنان دورکار افزایش دهید.

هدف از این کار این است که مطمئن شوید همه کارمندان، همه چیز را می‌فهمند و در مراحل اولیه و به‌طور مداوم در طول پروژه یکسان هستند و این خطر خطا را به حداقل می‌رساند

Leave a comment

مشاهده
درگ