Skip links
راهکارهای استخدام بهترین کارمند

راهکارهای استخدام بهترین کارمند را بشناسید!

راهکارهای استخدام بهترین کارمند، برای هر شرکت و مدیریتی ضروری است. در استخدام کارمند خوب، باید یک فرآیند تعریف‌شده و روشن برای استخدام داشته باشید. با کسب تجربه بیشتر و به‌دست‌آوردن تجربه استخدام و تغییر رویه‌های عملیاتی استاندارد خود بر این اساس، روش استخدام بهترین کارمند ساده‌تر می‌شود.

در ادامه مقاله با راهکارهای استخدام بهترین نیروی کار آشنا می‌شوید.

معرفی روش و راهکارهایی برای استخدام بهترین کارمند

راهکارهای استخدام بهترین کارمند، یک برنامه عملی است که به شما کمک می‌کند تا بهترین کارمندان را شناسایی، جذب و استخدام کنید. این موارد، نقطه شروع اولیه هستند که می‌توانند به شما در جذب کارجویان مورد نظر کمک کنند. آن‌ها از روش‌های اساسی مانند ارسال پست در آگهی‌های شغلی تا استراتژی‌های پیشرفته‌تر مانند استفاده از یک آژانس استخدام سنتی یا ایجاد یک برنامه ارجاع کارمند را شامل می‌شوند.

پیشنهاد کار را تمدید کنید

چنانچه با افراد زیادی مصاحبه کرده‌اید و نامزدهای باکیفیتی برای استخدام پیدا کرده‌اید، تعلل نکنید. هیچ وقت در تصمیم‌گیری برای استخدام تأخیر نکنید. تقاضا برای کارمندان ماهر زیاد است و در صورت تأخیر می‌توانید استخدام کارمند خوب را از دست بدهید.

از شبکههای اجتماعی استفاده کنید

رسانه‌های اجتماعی یکی از روش‌های انتخاب کارمندان است. استخدام از طریق رسانه‌ها‌ی اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که پست‌های شغلی را به اشتراک بگذارید و گفتگوی دو طرفه را نیز تشویق می‌کند. به علاوه با اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدئوها از رویدادهای شرکت، محل کار و یا زندگی روزمره اداری خود که با برند کارفرمای شما همسوست، به متقاضیان اجازه می‌دهید نگاهی اجمالی به شرکت شما داشته باشند.

روش‌هایی برای استخدام بهترین کارمند

بسیاری از برندها در یافتن کارمندان خوب با این استراتژی استفاده موفق بوده‌اند. حتما در رسانه‌های اجتماعی حضوری که با ارزش‌ها و برند کارفرمای شما همسو باشد، اقدام کنید. به عنوان مثال، اگر شرکت شما برای یک جامعه انسانی ارزش قائل است، عکس‌ها یا ویدیوهای یک کمپین بشردوستانه موفق را که سازمان شما رهبری کرده است، به اشتراک بگذارید.

کارمندان فعلی ممکن است پیام‌های برند شرکت در فرصت‌های شغلی خالی را در شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

رزومههای ارسال شده آنلاین را بررسی کنید

در واقع باید گفت: شما میزبان میلیون‌ها رزومه از جویندگان کار در تقریبا هر صنعت و مکانی هستید. کارفرمایان می‌توانند با واردکردن عنوان شغلی یا مهارت و شهر، ایالت یا پست، نامزدها را به سرعت پیدا کنند. می‌توانید نتایج را با معیارهایی مانند سال‌ها تجربه، سطح تحصیلات و موارد دیگر محدود کنید. همچنین می‌توانید برای دریافت ایمیل‌های روزانه با پیوندهایی به رزومه‌های جدید، یک هشدار رزومه تنظیم کنید که آن‌ها را با معیارهای موقعیت‌هایی که می‌خواهید، مطابقت می‌دهد.

متقاضیان گذشته برای استخدام را بررسی کنید

هنگامی که برای یک موقعیت استخدام می‌کنید، اغلب چند نامزد با استعداد وجود دارند که در نهایت به دلیل زمان‌بندی یا سایر عوامل خارجی موفق به انجام این کار نمی‌شوند. هنگامی که برای یک موقعیت مشابه استخدام می‌کنید، استفاده از رزومه متقاضیان قبلی، یکی از راهکارهای استخدام بهترین کارمند است. این نامزدها قبلا با شرکت شما آشنا هستند و ممکن است بعد از آخرین صحبت با شما مهارت‌ها و تجربیات جدیدی کسب کرده باشند.

در جلسات مرتبط با صنعت شرکت کنید

در حالی که نمایشگاه‌های شغلی می‌توانند برای یافتن نامزدهای واجد شرایط مفید باشند، رویدادهای غیر اختصاصی برای استخدام نیز می‌تواند فرصتی عالی برای ملاقات با متخصصان صنعت با‌انگیزه باشد که مشتاق شبکه‌سازی و پیشرفت در زمینه خود هستند. به عنوان مثال، اگر به دنبال استخدام یک مهندس نرم‌افزار هستید، یک گروه محلی، جلسه یا انجمن متمرکز بر توسعه نرم‌افزار پیدا کرده و در یک جلسه محلی شرکت کنید.

مصاحبههای عالی انجام دهید

مهم است که به یاد داشته باشید که مصاحبه یک خیابان دو طرفه است. در حالی که شما با متقاضی خود مصاحبه می‌کنید، آن‌ها نیز با شما مصاحبه می‌کنند. چه از طریق راه دور یا حضوری ملاقات می‌کنید، مطمئن شوید که گفتگو راحت و کم استرس باشد. همچنین به یاد داشته باشید که فرهنگ شرکت خود را در مصاحبه منعکس کنید. برای مثال، اگر در دفتری هستید که دوست دارید زیاد شوخی کنید، آن را در مصاحبه بگنجانید.

ارجاع کارمند را در نظر بگیرید

یکی دیگر از راهکارهای استخدام بهترین کارمند، اجرای برنامه ارجاع کارمند است. این تاکتیک استفاده به کارمندان امکان می‌دهد تا نامزدهای باکیفیت را برای کسب و کار معرفی کند. این برنامه معمولا برای کارمندان مشارکت‌کننده جوایز مختلفی مانند کارت هدیه یا پاداش نقدی ارائه می‌دهد.

معرفی روش‌های استخدام بهترین کارمند

استخدام در کالجها و دانشگاهها

استخدام در کالج همچنان یکی از راهکارهای استخدام بهترین کارمند است و راهی عالی برای یافتن استعدادهای تازه برای موقعیت‌های ابتدایی و کارآموزی است. دانشجویان کارشناسی همچنین ممکن است مهارت‌های جدیدی داشته باشند که کارمندان باتجربه‌تر از آن برخوردار نیستند. راه‌های زیادی برای دستیابی به این افراد جویای کار وجود دارد. در رویدادهای استخدام شرکت کنید، آگهی‌های شغلی را در تابلوهای شغلی آنلاین نشان دهید و با خدمات شغلی در کالج‌ها و دانشگاه‌های محلی تماس بگیرید.

معیارهای استخدام کارکنان

 برای یافتن استخدام‌های مناسب، مؤلفه‌های انسانی مهمی وجود دارد، اما فراموش نکنید که از یک معیار عینی برای تلاش‌های خود برای استخدام استفاده کنید. داده‌ها و معیارهای استخدام را برای شناسایی مواردی که کار می‌کنند و فرصت‌هایی که برای بهبود وجود دارد را لحاظ کنید.

معیارهای استخدام برای جستجوی شما برای استعدادهای برتر مفید هستند، از جمله معیارهایی که هزینه هر استخدام را محاسبه می‌کنند. کارمندان سابق را به خاطر بسپارید و هرگز پل‌ها را خراب نکنید، کارمندان سابق، کمترین زمان را در مورد ورود به هواپیما و جهت‌دهی صرف می‌کنند. آن‌ها از قبل از فرهنگ، ارزش‌ها، فرآیندها و عملکرد سازمان آگاه هستند.

علاوه بر این، اگر آن‌ها پس از جدا شدن از سازمان، در صنایع مشابه شما تجربه کسب کرده باشند، با مهارت‌های ارتقا یافته، یادگیری و اغلب دیدگاه تازه‌تری بازخواهند گشت. هنگامی که مدت زمانی را که میانگین استخدام جدید طول می‌کشد تا (حدود سه تا شش ماه) در نظر بگیرید، زمانی که در استخدام مجدد یک کارمند سابق و بازگرداندن آن‌ها به کارگاه صرفه‌جویی می‌کنید، بیشتر آشکار می‌شود.

معیار انتخاب کارکنان خوب

کاهش نیروی کار می‌تواند چالش‌ها و خطرات بزرگی را برای کارفرمایان از نظر رفتارهای متفاوت یا تأثیر نامطلوب بر گروه‌های کارمند محافظت شده ایجاد کند. چندین گزینه هنگام برنامه‌ریزی برای کاهش نیروی کار ضروری وجود دارد که در زیر مورد بحث قرار می‌گیرد.

انتخاب بر اساس ارشدیت

با انتخاب مبتنی بر ارشدیت، مفهوم “آخرین استخدام/اولین اخراج” استفاده می‌شود. با این حال، استفاده از ارشدیت کارفرما را در برابر خطرات بیشتر تبعیض احتمالی علیه سایر گروه‌های حمایت‌شده محافظت نمی‌کند. علاوه‌بر این، استفاده از انتخاب مبتنی بر ارشدیت ممکن است به کارفرما نیاز داشته باشد که کارکنانی را با مهارت‌های قدیمی یا کارمندانی که از نظر فنی کمتر آگاه هستند، حفظ کند.

[irp posts=”8783″ name=”نگهداشت و حفظ نیروی انسانی + رویکردهایی برای دستیابی به آن”]

انتخاب بر اساس وضعیت کارمند

کارفرمایانی که کارگران نیمه وقت یا مشروط در لیست حقوق و دستمزد خود دارند، ممکن است بخواهند ابتدا آن کارگران را اخراج کنند تا از امنیت شغلی بیشتر برای کارگران اصلی باقی‌مانده اطمینان حاصل کنند. مگر این که نیروی کار یک کارفرما عمدتا از کارگران احتمالی تشکیل شده باشد، این روش ممکن است به تنهایی برای رفع نیازهای کوچک‌سازی کافی نباشد و ممکن است نیاز باشد که همراه با سایر معیارهای انتخاب مورد استفاده قرار گیرد.

انتخاب مبتنی بر شایستگی

شاید یکی از مهم‌ترین راهکارهای استخدام بهترین کارمند، انتخاب بر اساس شایستگی باشد. اگرچه این روش انتخاب به دلیل انعطاف‌پذیری بیشتر برای حذف کارکنان حاشیه‌ای یا ضعیف، اغلب یک انتخاب ترجیحی در میان مدیران است، اما باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. از آنجایی که معیارهای انتخاب شایستگی به طور جزئی یا کامل بر اساس اطلاعات عملکرد است (که همیشه عینی نیست، ممکن است دارای سوگیری‌های رتبه‌بندی باشد و ممکن است به خوبی مستند نباشد)، این روش ثابت نشده است که ابزار کیفی دقیقی برای رتبه‌بندی تفاوت‌ها ارائه دهد.

معیار انتخاب کارکنان خوب

انتخاب مبتنی بر مهارت

با این نوع سیستم، گاهی اوقات برای کارفرمایان ممکن است آن دسته از کارگرانی را که بیشترین مهارت‌ها را دارند، حفظ کنند. با این حال، توجه داشته باشید که این روش، ممکن است باعث شود یک شرکت کارگران جوان‌تر را با مجموعه مهارت‌های مورد نیاز و همه‌کاره حفظ کند و کارگران مسن‌تری را که ممکن است مهارت‌های لازم را نداشته باشند، اخراج کند. کارگران مسن‌تر توسط قانون تبعیض سنی در استخدام از تبعیض محافظت می‌شوند.

رتبهبندی چند معیاره

اگرچه همه روش‌های انتخاب کارکنان، می‌توانند به یک اندازه هنگام برنامه‌ریزی دقیق و مؤثر باشند، اما شاید مؤثرترین روش استفاده ترکیبی از همه معیارهایی باشد که قبلا مورد بحث قرار گرفت. در زیر، نمونه‌ای از معیارهای رتبه‌بندی مورد استفاده برخی از سازمان‌هایی که سیاست‌های گزینشی را که بر اساس معیارهای چندگانه از جمله ارشدیت، مهارت و ملاحظات و ارزیابی عملکرد کارکنان است، اجرا کرده‌اند، آورده شده است:

  • پتانسیل و نگرش طولانی‌مدت کارمند
  • مهارت‌ها، توانایی، دانش
  • سطح تحصیلات و تجربه کارکنان
  • کمیت و کیفیت کار کارکنان

[irp posts=”10320″ name=”راه‌های افزایش کیفیت کار کارمندان در سازمان‌ها”]

نتیجه پایانی

هنگام پیادهکردن راهکارهای استخدام بهترین کارمند، مهم است که سؤالات زیر را در نظر داشته باشید:

  • هدف نهایی چیست؟
  • آیا ابزارهای استخدام مناسب برای رسیدن به هدف شرکت را داریم؟
  • چه تحقیقات بیشتری نیاز داریم؟
  • چگونه عملکرد استراتژی استخدام خود را اندازه‌گیری کنیم؟
  • چگونه می‌توانیم چارچوب استراتژیک را برای استخدام بهتر بهبود دهیم؟

دانستن پاسخ‌ها به شما کمک می‌کند تا راهکارهای استخدام بهترین کارمند را با وضوح بیشتری بسازید و استراتژی را در قالب استعدادهای سازمان بگنجانید.

Leave a comment

مشاهده
درگ