Skip links
کاهش هزینه آموزش منابع انسانی

روش‌های کاهش هزینه آموزش منابع انسانی در سازمان‌ها

کاهش هزینه آموزش منابع انسانی در کنار توسعه فن‌آوری‌ها، مهارت‌ها و نیازهای جدید امری ضروری است. نیروی انسانی برای کسب و کارها باید به یادگیری ادامه دهند و فرصت‌های آموزشی آن‌ها مهیا شود تا دانش و تخصص خود را گسترش دهند. در حالی که آموزش یک سرمایه‌گذاری ضروری محسوب می‌شود، نمی‌توان هزینه‌های آن را انکار کرد. آموزش به زمان، منابع و برنامه‌ریزی مناسبی نیاز دارد. کاهش هزینه باید به‌عنوان دستیابی به کاهش واقعی و دائمی در هزینه واحد کالاهای تولیدشده یا خدمات ارائه‌شده بدون آسیب‌رساندن به مناسب‌بودن آن‌ها، برای استفاده در نظر گرفته‌ شده، تعریف شود.

کاهش هزینه‌ها باید واقعی باشد و بهره‌وری را افزایش دهد و نباید میزان کیفیت محصولات یا خدمات مورد نظر را مختل کند. تکنیک‌های کاهش هزینه، گسترده است و می‌تواند در هر جایی که متحمل هزینه می‌شود، اعمال شود. در بسیاری از سازمان‌ها هزینه منابع انسانی بسیار بالاست. مدیریت ارشد باید راه‌هایی را بیابد که از طریق آن‌ها هزینه منابع انسانی به‌طور معقولی کاهش یابد. در ادامه با نانوواچ همراه باشید تا با راهکارهای کاهش هزینه‌های نیروی انسانی بیشتر آشنا شوید.

دلایل نیاز به آموزش منابع انسانی با هزینه کم

امروزه میزان قابل‌توجهی از زمان و سرمایه‌گذاری صرف آموزش کارکنان می‌شود که اغلب بدون بازگشت سرمایه مشخص است. این مشکل می‌تواند به‌خاطر هزینه‌های غیرضروری باشد، نه آموزش‌های غیرضروری! سازمان‌ها با روش‌های بهینه می‌توانند برنامه آموزشی خود را با زمان و هزینه کمتر انجام دهند تا به اهداف مشابه دست یابند.

دلایل نیاز به آموزش منابع انسانی با هزینه کم

حتی تغییرات کوچک می‌تواند آموزش کارکنان را به یک تجربه یادگیری با کیفیت بالا تبدیل کند که به‌راحتی با بودجه متناسب است. اقتصادهای پرنوسان امروزی و اقتصادهای رقابتی و کسب و کارها برای کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری تحت فشار زیادی قرار دارند. برای منابع انسانی، این موضوع یک  چالش چند وجهی است، زیرا آن‌ها نه تنها وظیفه مدیریت هزینه یا بهینه‌سازی هزینه (بدون کاهش تعداد کار) را بر عهده دارند، بلکه مسئول افزایش بهره‌وری، روحیه کارکنان و تعامل نیز هستند.

چالش دیگری که مدیران منابع انسانی اغلب با آن مواجه هستند، این است که بازده سرمایه‌گذاری چنین فعالیت‌هایی بلافاصله آشکار نمی‌شود. به همین دلیل تیم منابع انسانی باید در تهیه گزارش‌ها و بروزرسانی چالش‌ها و فرصت‌ها در طول مسیر فعال باشد. در نتیجه، یافتن یک استراتژی برای کاهش هزینه آموزش در سازمان‌ها بسیار مفید خواهد بود.

توسعه استراتژی‌های منابع انسانی و جذب و حفظ استعدادهایی با عملکرد بالا بسیار هدفمند و مقرون‌به‌صرفه است که به تقویت توانایی سازمان کمک می‌کند که بسیار موثر خواهد بود. کاهش هزینه‌های آموزشی یکی از راه‌های کمک به سازمان در صرفه‌جویی در هزینه است. درحالی که ارائه آموزش به کارمندان بسیار ضروری محسوب می‌شود، کاهش هزینه‌های نیروی انسانی و محدودکردن این هزینه‌ها و بهبود بهره‌وری در محل کار بسیار مهم است.

شرکت‌ها زمانی مزیت رقابتی به دست می‌آورند که کارکنان، مهارت‌ها و آموزش‌های مناسب برای برتری در نقش‌های خود را داشته باشند. کارمندان آموزش‌دیده کارآمد به نظارت کمتری نیاز دارند، اشتباهات کم‌هزینه‌تری مرتکب می‌شوند و نسبت به کارمندانی که به‌درستی آموزش ندیده‌اند، در حل مشکلات بهتر عمل می‌کنند. زمانی‌که بودجه‌ها محدود است، به‌ویژه در یک اقتصاد بحرانی، آموزش کارکنان اغلب اولین موردی خواهد بود که کاهش می‌یابد. علاوه‌براین، آموزش نیز به‌شدت مورد بررسی قرار می‌گیرد، زیرا کارفرمایان باید هزینه‌های آموزش کارکنان را ثابت کنند.

تاثیر آموزش منابع انسانی در پیشرفت سازمان‌ها

آموزش یکی از وظایف منابع انسانی سازمان است. هنگامی که کارکنان در سازمان استخدام می‌شوند، ممکن است تمام مجموعه، مهارت‌های لازم برای ایفای کامل نقش‌های خود در سازمان را نداشته باشند. هم‌چنین، دنیای تجارت، بسیار پویا و همیشه در حال تغییر است و سازمان‌ها برای نوآوری باید آموزش و یادگیری را ادامه دهند. نرخ پیشرفت فن‌آوری باعث شده که هر سازمانی که آینده‌نگر است، در فضای رقابتی قرار گیرد.

تاثیر آموزش منابع انسانی در پیشرفت سازمان‌ها

کارمندان مشتری‌مدار به مهارت‌های مناسب نیاز دارند، دانش و نگرش برای مدیریت مشتریان با انتظارات بالای آن‌ها. مهارت، دانش و نگرش صحیح را می‌توان از طریق آموزش به دست آورد. آموزش بر عملکرد کارکنان با در نظر گرفتن این که مجموع عملکرد فردی به عملکرد سازمانی منتهی می‌شود، تاثیر می‌گذارد. مهارت، دانش و توانایی کارکنان به دست آمده از آموزش، تأثیر معناداری بر بهره‌وری دارد. یافته‌های بیشتر نشان می‌دهد که آموزش، تعهد کارکنان به سازمان را بیشتر می‌کند، در نتیجه باعث افزایش عملکرد کارکنان و هم‌چنین تعهد کارکنان به سازمان می‌شود.

برنامه‌های آموزشی و توسعه کارمندان برای موفقیت کسب و کار در سراسر جهان ضروری است. این برنامه‌ها نه تنها فرصت‌هایی را برای کارکنان به منظور بهبود مهارت‌های خود فراهم می‌کند، بلکه برای کارفرمایان و افزایش بهره‌وری کارکنان و بهبود فرهنگ شرکت نیز مفید است. آموزش منابع انسانی برای تقویت عملکرد کاری از طریق رویکردهایی مانند مربیگری، جلسات آموزشی و راهنمایی رهبری است. کارمندان جدید یا تازه ارتقایافته با یادگیری مهارت‌های جدید در برنامه‌ریزی و توسعه سازمان‌ها نقش بهتری را ایفا خواهند کرد.

شرکت‌ها هم‌چنین می‌توانند با انواع مختلفی از روش‌های بهینه حضوری یا آنلاین با کاهش هزینه آموزش نیروی انسانی، فرصت‌های توسعه را برای کارکنان ارائه دهند. کارمندان نیز می‌توانند از طریق آموزش و فرصت‌های توسعه، برای مسئولیت‌های بیشتر آماده شوند. برنامه‌های آموزشی و توسعه می‌تواند به کارکنان کمک کند تا مهارت‌ها و تخصص مورد نیاز خود را در نقش‌های فعلی خود بیاموزند و مهارت‌های رهبری و دانش نرم‌افزاری را که در آینده به آن نیاز خواهند داشت، معرفی کنند.

[irp posts=”8340″ name=”معرفی روش‌هایی برای ارتباط موثر با کارکنان دورکار”]

راهکارهای کاهش هزینه نیروی انسانی

مشاغلی که به‌طور فعال نیروی کار خود را آموزش می‌دهند، اغلب پول زیادی را صرف هزینه‌های برنامه آموزشی خود می‌کنند. برای کاهش هزینه آموزش نیروی انسانی می‌توان از هزینه‌های بیش‌ازحد اجتناب کرد، که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1.   آموزش و وبینارهای آنلاین را دنبال کنید

آموزش الکترونیکی باعث ایجاد تعادل بین کیفیت آموزش و کاهش هزینه می‌شود و روشی بهینه برای فعالیت‌های آموزشی، مواد و ارزیابی‌ها برای بسیاری از کارمندان پرمشغله در سراسر جهان است. آن‌ها می‌توانند در هر زمان که بیشتر به آن نیاز داشته باشند، در قالبی جذاب به محتوای مرتبط با آن‌ها دسترسی داشته باشند. دوره‌های آموزش الکترونیکی را می‌توان به‌سرعت و به‌راحتی به‌روز کرد که اغلب به زمان و مربی کمتری نیاز خواهد داشت.

وبینارهای آنلاین با ازبین‌بردن نیاز به مکان، سفر و پذیرایی، میانگین هزینه آموزش هر کارمند را کاهش می‌دهند. این روش، کارشناس را قادر می‌سازد به‌طور همزمان چندین کارمند را در یک فضای بلادرنگ برای تعامل مورد خطاب قرار دهد و به جای میزبانی مجدد وبینار، افراد می‌توانند در هر زمان که خواستند، برنامه ضبط‌شده را به‌راحتی تماشا کنند. این نوع دسترسی مناسب نه تنها باعث صرفه‌جویی در زمان کار کارکنان از طریق محتوای آموزشی می‌شود، بلکه فشار بر کارکنان پشتیبانی را نیز کاهش می‌دهد که منجر به کاهش هزینه‌های نیروی انسانی می‌شود.

کاهش هزینه‌های نیروی انسانی سازمان‌ها

2.   ادغام انجمنها بدون نیاز به هزینه‌های اضافی 

تالارهای گفتگو بدون نیاز به هزینه‌های اضافی مانند سالن‌ پذیرایی، فضایی برای یادگیری و ارتباط بی‌نظیری را ایجاد می‌کنند. آن‌ها هم‌چنین فرصتی را برای کارکنان ایجاد می‌کنند تا به سؤالات یک‌دیگر پاسخ دهند و به نوبه خود از طریق ارتباط با یک‌دیگر از طریق ایمیل‌های متعدد و گفتگوهای حضوری به کاهش هزینه‌های منابع انسانی کمک کنند.

[irp posts=”7692″ name=”راهکارهایی برای تقویت مشارکت کارمندان”]

3.  LMS خود را تغییر دهید

یافتن یک LMS می‌تواند نیازهای آموزشی را برآورده کند. راه‌اندازی یک LMS مانند TalentLMSبسیار ساده است و با عملکردی مناسب برای اهداف یادگیری و قابلیت‌های گزارش‌دهی در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند. به‌عنوان مثال، گزارش‌های قابل دسترسی آسان به معنای شناسایی سریع‌تر و آسان‌تر شکاف‌های مهارتی کارکنان و اندازه‌گیری ROI است.

4.   استفاده از مربیان و کارشناسان داخل سازمان

تعدادی از کارمندان داخل سازمان با مهارت‌های تخصصی، تجربه بین‌المللی یا سال‌ها دانش می‌توانند برای آموزش سایر کارمندان کمک کنند. آشناکردن افراد تازه‌وارد با کارمندان باتجربه می‌تواند یک ارتباط مربیگری باشد. هرچند به تنهایی جایگزین آموزش رسمی نمی‌شود، اما می‌تواند عناصر دوره‌های آموزش الکترونیکی را با یادگیری عملی در حین کار جایگزین کند و میانگین هزینه آموزش به ازای هر کارمند را کاهش دهد.

5.   منابع پشتیبان را به‌صورت آنلاین پیدا کنید

وقتی شکاف‌های مهارتی شناسایی شوند، محتوا و مطالب آنلاین می‌تواند در برنامه آموزشی مرتبط قرار بگیرد. این امر موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های توسعه محتوای جدید برای دوره‌ها خواهد شد.

6.   بازخورد را رصد کنید و آن را جدی بگیرید

آموزش محتوایی که کارکنان از قبل با آن آشنا هستند نه تنها اضافی است، بلکه می‌تواند کارمندان را ناامید کند. قبل از شروع آموزش کارکنان خود، از ارزیابی‌های خودکار سریع و آسان استفاده کنید تا بدانید که آن‌ها قبلا چه دانشی به دست آورده‌اند. هنگامی که کارکنان درگیر برنامه آموزشی شدند، از آن‌ها بخواهید بازخورد مستمری در مورد این که کدام بخش از آموزش مفید و کدام بخش اضافی یا نامربوط است، دریافت کنند. این روش به آن دسته از عناصر دوره آموزش الکترونیکی کمک می‌کند که زمان غیرضروری کارکنان را مصرف می‌کنند و به کارمندان شما زمان بیشتری برای بهره‌وری می‌دهند.

7.   بررسی کنندگان UX را در خانه پیدا کنید!

برای این که آموزش موثر باشد، تجربه یادگیری هم باید بصری و جذاب باشد. اما شناسایی زمینه‌های بهبود تجربه کاربر (UX) می‌تواند به زمان و گاهی هزینه‌هایی در قالب طراحان UX خارجی نیاز داشته باشد. بنابراین، استفاده از کارمندان داخلی که قبلا آموزش را تکمیل کرده‌اند و افرادی که تجربه دست اول طراحی آموزش دارند، در کاهش هزینه آموزش در سازمان‌ها کمک خواهد کرد و هم‌چنین به بهبود تجربه آموزشی برای یادگیرندگان آینده تبدیل خواهد شد.

8.   بهبود امکان سنجش ارزیابی

ارزیابی عملکرد یادگیرنده و ارائه بازخورد می‌تواند یکی از برترین فعالیت‌ها در فرآیند تسهیل باشد. و هرچه کارکنان بیشتری آموزش ببینند، زمان و هزینه‌ها بیشتر می‌شود. استراتژی موثر کاهش هزینه، توسعه ارزیابی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که امکان درجه‌بندی فوری، بازخورد خودکار یا بررسی‌های همتایان را کاهش دهد. با صرف زمان برای توسعه پاسخ‌های بازخورد واضح و خودکار به سؤالات مسابقه، سناریوهای شاخه‌بندی و تجزیه و تحلیل‌های «چه می‌شود»، در وقت صرفه‌جویی خواهد شد.

کاهش هزینه‌های نیروی انسانی با حفظ کیفیت آموزش

کاهش هزینه‌های نیروی انسانی با حفظ کیفیت آموزش

منابع انسانی یک عنصر پرهزینه برای هر کسب و کاری محسوب می‌شود. فرآیندهای استخدام، آموزش و حفظ نیروی انسانی، همگی دارای هزینه‌های مرتبطی هستند که صاحبان کسب و کار باید به عنوان بخشی از بودجه منابع انسانی خود پیش‌بینی کنند. هم‌چنین تعدادی از هزینه‌های منابع انسانی پیش‌بینی نشده هستند که هر کسب و کار باید این نیاز را در نظر بگیرد.

مدیریت موثر هزینه‌های منابع انسانی و کاهش هزینه آموزش در سازمان‌ها در سراسر کسب و کار بسیار ضروری است. برای این که سازمان به‌طور  موثر عمل کند، آموزش کارمندان کاملا ضروری به نظر می‌رسد. هرچند کاهش هزینه‌ آموزش منابع انسانی نباید به “کاهش کیفیت آموزش” منجر شود. آسیبی که کارمندان فاقد صلاحیت می‌توانند به کسب و کار وارد کنند و هم‌چنین تکنیک‌هایی که به کاهش هزینه‌های آموزش کارکنان منجر می‌شود را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید کیفیت و نتایج یادگیری در اولویت است و  شرکت تنها با کاهش هزینه‌ها در صدر رقابت باقی نمی‌ماند.

برای بهبود و کارایی بیشتر، داشتن کارکنان بهتر و یک روند کاری خوب بسیار موثر است. بنابراین درحالی‌که کاهش هزینه‌های آموزش نیروی انسانی اهمیت دارد، کیفیت یادگیری و ارتقای تخصص کارمندان نیز اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. بهینه‌سازی منابع، شرکت را قادر می‌سازد تا بهترین انتخاب‌ها را در مدت‌زمان طولانی داشته باشد. بااین‌حال، انجام تحقیقات، توسعه برنامه‌های تجاری و سایر هزینه‌های عملیاتی روزمره می‌تواند کنترل موثر بودجه بلندمدت را دشوار کند.

Leave a comment

مشاهده
درگ