Skip links
راه‌های افزایش کیفیت کار

راه‌های افزایش کیفیت کار کارمندان در سازمان‌ها

کارمندان امروزی باید راه‌های افزایش کیفیت کار را در برنامه خود قرار دهند. آن‌ها نه تنها باید رزومه خود را به روز نگه دارند، بلکه باید به‌طور همیشگی برای بهبود شغلی خود تلاش کنند تا در بازار رقابتی پیشتاز باشند. کارمندان نمی‌توانند فقط به رئیس یا مدیر شرکت خود متکی باشند تا اصول افزایش کیفیت کار را به آن‌ها بیاموزد. با درک این که کار شما نقش بزرگی در زندگی‌تان دارد، با یادگیری روش‌های بهبود کیفیت کار، عملکرد کاری باعث افتخار شما می‌شود. در ادامه مقاله با روش‌های افزایش کیفیت کار آشنا خواهید شد.

راهکارهای افزایش کیفیت کار کارمندان 

 چندوظیفه‌ای بودن ممنوع

 اگر قادر به توسعه مهارت‌های سازماندهی و مدیریت زمان نباشید، در حرفه خود پیشرفت زیادی نخواهید داشت! اینترنت و رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شود که حواس پرت شدن در محل کار و اتلاف وقت، آسان‌تر از همیشه باشد. با استراحت‌های کوتاه در طول روز یا نصب برنامه‌هایی برای مسدودکردن وب سایت‌هایی که اغلب حواس شما را پرت می‌کنند، از حواس‌پرتی خودداری کنید. برخی از برنامه‌ها مانند StayFocusd حتی می‌توانند زمان سفارشی را تعیین کنند که می‌توانید در وب‌سایت‌های خاص به انتخاب خود باشید.

تعیین اهداف و معیارهای شخصی

تعیین اهداف بزرگ و چالش‌برانگیز آسان است. اما معمولا می‌توانند دلهره‌آور و دور از دسترس نیز باشند. یکی از راه‌های افزایش کیفیت کار، این است که هر سال جدید، 1 تا 3 هدف بزرگ را که می‌خواهید به آن‌ها برسید و نکات مهم را به‌صورت هفتگی و ماهانه، تعیین کنید که به شما در رسیدن به آن اهداف کمک می‌کند.

راهکارهای افزایش کیفیت کار کارمندان 

رسیدن به اهداف کوچک‌تر به شما در مسیر رسیدن به هدف “تصویر بزرگ” انگیزه می‌دهد. به عنوان مثال، اگر یک نماینده فروش بخواهد تا پایان سال درآمد قابل توجهی داشته باشد، باید اهداف هفتگی و ماهانه تعیین کند.

نقاط قوت و ضعف خود را مشخص کنید

یکی از راه‌های افزایش کیفیت کار کارمندان این است که یک خودارزیابی انجام دهند تا مشخص شود چه مهارت‌هایی دارند که می‌تواند عملکرد شغلی آن‌ها را درخشان کند. در این مسیر ممکن است نیاز باشد از رئیس یا یک یا دو همکار مورد اعتماد برای ارزیابی صادقانه کمک بگیرند. برای مثال، ممکن است در نوآوری و یافتن راه‌های جدید برای انجام وظایف با فناوری‌های جدید، عالی باشند، اما در مذاکره با مشتریان چندان عالی نباشند. نقاط قوت و موفقیت‌های خود را یادداشت کنید. با ثبت موفقیت‌های خود، عملکرد شغلی را به طور منظم ارزیابی کنید. وکیل خود باشید، لیست خود را به بررسی عملکرد سالانه خود بیاورید و پیشرفت خود را با رئیس‌تان در میان بگذارید. آن‌ها ممکن است پتانسیل شما را تشخیص دهند و بر اساس عملکرد شغلی، موقعیت و امنیت شغلی شما را ارتقا دهند.

برای انجام کارهای بیشتر داوطلب شوید

 شاید یکی از اصلی‌ترین راه‌های افزایش کیفیت کار، شجاعت باشد. برای انجام کارهایی که دیگران انجام نمی‌دهند داوطلب شوید. داوطلب شوید و با اعضای تیم خود کار کنید تا یک کار عالی انجام دهید. در این صورت شما مهارت‌های خود را تقویت خواهید کرد و در طول مسیر، مهارت‌های جدیدی را توسعه خواهید داد.

 ایجاد تعادل سالم بین کار و زندگی

مهم است که تعادل کار و زندگی خوبی داشته باشید تا در کار بهترین باشید. حتی اگر در تلاش برای بهبود عملکرد کاری خود هستید، این بدان معنا نیست که کار تمام زندگی شما را تحت پوشش قرار دهد. داشتن سرگرمی‌های خارج از محل کار و استراحت کافی، شما را از فرسودگی شغلی دور می‌کند.

[irp posts=”7747″ name=”راه‌های ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی”]

بر روی فعالیت‌های خودسازی خارج از محیط کار مانند مدیتیشن، ورزش و رویدادهای اجتماعی تمرکز کنید تا سطح استرس شغلی خود را کنترل کنید. همچنین ممکن است متوجه شوید که سرگرمی‌ها و علایق شما به پیشرفت در کار کمک می‌کند. مهارت‌هایی که از طریق یک فعالیت گروهی به دست می‌آورید مانند رهبری، مذاکره، مدیریت زمان و کار تیمی به راحتی به محل کار منتقل می‌شوند.

راه افزایش کیفیت کار

 ارتباط شفاف را تمرین کنید

ارتباط کلیدی، یکی از راه‌های افزایش کیفیت کار برای به حداکثر رساندن عملکرد کاری شماست. اگر مطمئن نیستید که باید چه کاری انجام دهید، از درخواست توضیح نترسید. موفق‌ترین رهبران کسب و کار به‌طور طبیعی کنجکاو و به دنبال راه‌های نوآورانه برای حل مشکلات هستند.

از چت بیهوده و شایعات پرهیز کنید

چت کردن با همکاران و اطلاع از آخرین اخبار می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، اما می‌تواند تأثیر منفی بر عملکرد کاری شما هم داشته باشد، مخصوصا اگر زیاد تکرار شود. البته ایجاد روابط با افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید مهم است، بنابراین به ارتباط با همکاران خود علاقه‌مند باشید، اما درگیر شایعات نباشید. این کار، نه تنها می‌تواند به بهره‌وری و تمرکز شما آسیب برساند، بلکه می‌تواند بر دید دیگران نیز تأثیر بگذارد.

زودتر از بقیه در محل کار باشید

بیشتر محل‌های کار قبل از شروع روز کاری رسمی بسیار ساکت‌تر هستند، بنابراین اگر فرصتی برای زودتر آمدن دارید، این کار می‌تواند راهی عالی برای بهره‌وری بیشتر و بهبود عملکرد باشد. با ساکت بودن دفتر، حواس‌پرتی یا وسوسه‌های کمتری وجود دارد که شما را از انجام یک یا دو کار باز می‌دارد. شگفت‌انگیز است که وقتی یک ساعت زودتر می‌رسید و در حال بررسی فهرست کارهایتان هستید، در حالی که دیگران می‌آیند و برای خودشان قهوه درست می‌کنند، چقدر احساس موفقیت بیشتری می‌کنید. از طرفی سابقه حضور و غیاب‌تان در دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره سازمان بهتر از همیشه می‌شود.

با ایجاد برنامه کار و استراحت کنید

یکی دیگر از راه‌های افزایش کیفیت کارمندان در محل کار و افزایش بهره وری در سازمان، ایجاد برنامه‌ای است که برای شما مناسب باشد. اگر انعطاف‌پذیری برای تصمیم‌گیری در مورد زمان تکمیل وظایف و برنامه‌ریزی جلسات دارید، این می‌تواند تأثیر زیادی بر میزان بهره‌وری شما داشته باشد.

روز خود را سازماندهی کنید. یک برنامه روزانه تنظیم کرده و در پایان هر روز کاری برای روز بعد، لیستی از کارهایی که باید انجام دهید ایجاد کنید، یا آن را اول صبح انجام دهید. شما حتی می‌توانید تقویم خود را مسدود کنید تا به خودتان در انجام کار کمک کنید.

در برنامه خود، مطمئن شوید که زمانی را برای استراحت یا فعالیت‌های کمتر چالش‌برانگیز در نظر گرفته‌اید. همه به استراحت نیاز دارند و این استراحت‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا در بهترین حالت کار کنید. برای تکمیل وظایف با استراحت‌های کوتاه مداوم در طول روز به خود پاداش دهید تا ذهن خود را تازه کنید.

قبل از این که کار دیگری را شروع کنید، یک کار را تمام کنید

یکی از ساده‌ترین راهکارهای افزایش کیفیت کار در طول روز، جلوگیری از تعویض کار است. وسوسه رفتن از کاری به کار دیگر آسان است، اما به این ترتیب شتاب و تمرکز خود را از دست می‌دهید.

راهکارهای افزایش کیفیت کار کارکنان 

روی تکمیل کاری که روی آن کار می‌کنید، تمرکز کرده و وسوسه نشوید که کار دیگری را شروع کنید. حتی اگر از کاری که روی آن کار می‌کنید لذت نمی‌برید، تمرکز خود را حفظ کنید و مدام عملکرد خود را ارزیابی کنید.

[irp posts=”10056″ name=”بهترین روش‎‌های ارزیابی عملکرد کارکنان چیست؟”]

به یادگیری ادامه دهید

یکی از راه‌های افزایش کیفیت کار این است که به پیشرفت حرفه‌ای خود متعهد باشید. تا جایی که می‌توانید در مورد نقش، صنعت، شرکت و موضوعات مورد علاقه خود به یادگیری علاقه‌مند شوید. یادگیری مداوم نه تنها به شما کمک می‌کند مهارت‌های جدید را بیاموزید یا مهارت‌های موجود را بهبود ببخشید، بلکه بانکی از دانش را ایجاد می‌کند که می‌توانید آن را در نقش‌های فعلی یا آینده خود به کار ببرید.

به عنوان مثال با مطالعه در مورد بهره‌وری می‌توانید یک فرآیند ناکارآمد در کار را شناسایی کنید و با بهبود آن، ساعت‌ها در وقت خود و دیگران صرفه‌جویی کنید.

برای جلسات و ایمیلها زمان تعیین کنید

صندوق‌های ورودی، می‌توانند منشا حجم عظیمی از کاهش بهره‌وری در محل کار باشند. چک‌کردن منظم، خواندن ایمیل‌ها به محض رسیدن و حتی چندین بار قبل از این که فرصتی برای پاسخ‌دادن یا اقدام به آن‌ها پیدا کنیم، می‌تواند وسوسه‌انگیز و البته وقت‌گیر باشد.

اختصاص دادن زمان مشخصی برای آن می‌تواند از راه‌های افزایش کیفیت کار باشد. برای کاهش این زمان و جبران بخشی از این زمان ازدست‌رفته، زمان‌های مشخصی را در طول روز برای بررسی ایمیل خود ایجاد کنید. ممکن است لازم باشد ابتدا این موضوع را با رئیس خود بررسی کنید، اما وقتی تیم به این ایده عادت کرد، به زودی مزایای آن را خواهند دید و خودشان نیز این روش را امتحان خواهند کرد.

Leave a comment

مشاهده
درگ